شناسهٔ خبر: 15976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خبر داد؛

جزئیات زمان بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن رشت -قزوین/ پیشرفت ۹۰ درصدی خطوط ریلی ایستگاه‌های اصلی

ایستگاه راه آهن رشت مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به اینکه تا کنون ۲۷ درصد از راه آهن رشت – قزوین ریل گذاری شده‌است گفت : راه آهن قزوین رشت به‌طول ۱۶۴ کیلومتر در قالب ۸ قطعه و با ۷ پیمانکار در حال اجرا بوده و پایان این پروژه نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، علی خاوری با اشاره به بازدید استاندار گیلان از مراحل اجرای راه آهن رشت -قزوین گفت: ماه آینده ریل‌گذاری این پروژه از مسیر رشت  آغاز می شود. همچنین  با توجه به تاکید مسئولان کشور بر پایان هر چه سریع‌تر این خط ریلی، امیدواریم تا پایان سال ۹۵ این پروژه به بهره‌برداری برسد.در تمامی برنامه های زمان‌بندی نیز این اصل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان درباره جزییات بیشتر این پروژه نیز گفت: برای این خط ریلی ۵ ایستگاه اصلی پیش بینی شده است که این ایستگاهها از پیشرفت ۹۰ و بعضاً ۱۰۰ درصدی برخوردارهستند و تنها ایستگاه رشت به دلیل وسعت بالای آن با پیشرفت کمتری روبرو است.

علی خاوری با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت به‌طول ۱۶۴ کیلومتر در قالب ۸ قطعه و با ۷ پیمانکار در حال اجرا  است، گفت : برای ساخت این راه آهن با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی زیرسازی آن تاکنون هزار و ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است. اعتبار سال ۹۴ مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی افزود: ریل گذاری این مسیر از سمت قزوین به طول ۴۵ کیلومتر انجام شده است و در حال حاضر برای ۱۰ کیلومتر ریل گذاری از سمت رشت نیز آمادگی لازم وجود دارد. درخصوص راه آهن رشت- انزلی نیز باید اضافه کنم این پروژه نیز به‌طول ۴۱ کیلومتر در قالب ۳ قطعه است که ساخت قطعه اول آن به‌طول ۱۸ کیلومتر در حال اجرا  است.زیرسازی این مسیر ۲۰ درصد پیشرفت کار دارد و در مجموع برای ساخت آن ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود. 

خاوری همچنین با اشاره به تصویب ساخت راه آهن رشت- آستارا به طول ۱۶۴ کیلومتر در سفر دکتر روحانی به گیلان گفت: برای ساخت این راه آهن ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است که مذاکرات برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در حال انجام است./

نظر شما